5 Idea Penambahbaikan Laman Web untuk Ekonomi Baru

Situs Bisnis, Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, kita semua telah fokus untuk mengatasi wabak itu dengan sihat dan selamat. Sekiranya anda pemilik perniagaan kecil, anda juga telah berusaha bertahan dan berkembang maju - sama ada membuat atau mengemas kini laman web eCommerce, menjual produk baru yang dalam permintaan atau menawarkan pilihan penghantaran atau pengambilan kepada pelanggan.
Laman Web untuk Ekonomi Baru
Laman Web untuk Ekonomi Baru

5 Idea Penambahbaikan Laman Web


Pandemi ini telah mengubah beberapa cara kita mendekati dan memasarkan kepada pelanggan. Adakah anda mengikuti ekonomi baru ini atau adakah anda akan ketinggalan?

Minggu ini, saya berkongsi beberapa cara untuk meningkatkan kandungan laman web untuk membantu anda bergerak maju dari mod krisis COVID-19 ke mod pemulihan-dan seterusnya.

Berikut adalah 5 perkara yang harus ditumpukan untuk membantu meningkatkan kandungan laman web anda:

1. Terus bersikap empati.


Pemasaran empati sangat penting jika anda ingin menjangkau pelanggan dengan cara yang sahih.

Menurut kajian yang sedang berjalan ini, 76% orang telah memilih tabiat, tingkah laku dan rutin baru semasa COVID-19. Dan daripada responden tersebut, 89% mengatakan mereka merancang untuk menjaga sekurang-kurangnya beberapa kebiasaan baru mereka.

Letakkan diri anda di kasut pelanggan anda. Bersikap baik dan fahami tahap emosi pelanggan anda sekarang.

Sama ada anda menulis blog yang berfaedah untuk membantu orang menggunakan produk anda atau menawarkan sokongan khidmat pelanggan tambahan untuk menjawab soalan dengan cepat, menyediakan kandungan dan sokongan berharga yang paling relevan untuk khalayak sasaran anda.

BACA: "Kepentingan Pemasaran Berasaskan Empati", di laman web kami:

Apabila saya menyebut perkataan "empati," dengan apa anda mengaitkannya? Kebaikan terhadap ahli keluarga yang melalui masa sukar? Menyokong pasangan anda ketika mereka mengalami hari yang buruk? Atau, adakah contoh yang berkaitan dengan perniagaan terlintas di fikiran?

Saya akan meneka bahawa banyak orang tidak mengaitkan "empati" dengan membeli atau menjual. Malangnya, banyak jenama tidak ada!

Tetapi ketika kami bergerak maju dari COVID-19, pemasaran berasaskan empati bukan sekadar perkara yang tepat, pelanggan anda sekarang menjangkakannya.

2. Kaji semula strategi SEO anda.


Penting untuk memikirkan SEO sebagai peluang yang berterusan, dan ketika kita muncul dari berlindung di rumah, sudah waktunya untuk melihatnya lagi. Dari kata kunci yang anda sasarkan ke data meta anda, adakah anda menjangkau bakal pelanggan anda dengan cara yang paling berkesan?

Tidak mengejutkan bahawa carian organik untuk kata kunci yang berkaitan dengan kesihatan meningkat. Juga terdapat peningkatan kelas kecergasan dalam talian seperti Daily Burn , penyedia kelas latihan video. Data menunjukkan lalu lintasnya meningkat 310%, kerana orang yang dikuarantin mencari cara untuk bersenam di rumah.

Untuk memilih kata kunci baru, fikirkan soalan yang akan diajukan oleh orang lain. Sebagai contoh:


  • Adakah anda menawarkan penghantaran tanpa hubungan?
  • Jam berapa anda buka?
  • Adakah pengambilan di tepi jalan tersedia?


Kami memacu strategi SEO pelanggan untuk penawaran maya. Kim Mittelstadt dari Blend Image & Style memutuskan untuk menutup lokasinya di kedai kerana krisis COVID-19 dan sebaliknya, menyediakan perkhidmatan makeover dalam talian. 

Hasilnya, kami menambahkan lebih banyak kata kunci yang berkaitan dengan perkhidmatan maya, memperluas jangkauan jenamanya ke khalayak yang lebih global.

Dengan menggunakan kata kunci yang betul dalam kandungan laman web anda, anda dapat menjadikan laman web anda unik dan meningkatkan lalu lintas yang relevan.

3. Muat semula gambar anda.


Sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran empati anda, anda juga harus menyapu foto anda. Sekiranya anda telah menukar sebahagian besar perkhidmatan anda ke maya, misalnya, mempunyai banyak orang di persidangan tidak akan menghantar mesej yang tepat.

Salah seorang pelanggan kami, The Young Actors 'Theatre Camp, yang telah menawarkan khemah teater secara langsung untuk belia selama 19 tahun yang lalu harus dengan cepat memasang halaman arahan yang menggambarkan persembahan kem maya mereka pada musim panas ini.

Begitu juga, jika anda mula-mula menukar salinan laman web anda untuk mencerminkan perkhidmatan maya dan kini melihat pelanggan secara langsung, anda mungkin ingin mengganti foto tersebut dengan imejan yang menunjukkan bahawa anda berinteraksi dengan pelanggan di kedai anda, misalnya.

4. Selami data anda.


Salah satu kaedah terbaik untuk mendapatkan idea penambahbaikan laman web adalah dengan mengetahui apa yang disukai dan tidak disukai oleh pelawat anda adalah dengan memeriksa data anda dengan teliti. Dengan melihat Analitis Google, anda dapat melihat bagaimana tingkah laku pelawat mempengaruhi statistik anda.

Anda akan dapat melihat perkara seperti berapa lama orang menghabiskan di laman web anda secara keseluruhan ditambah pada halaman tertentu, dari mana lalu lintas anda berasal (contohnya, rujukan dari Facebook atau seseorang yang menaip kata kunci yang anda pilih) dan kandungan mana adalah yang paling popular (dan paling sedikit).

Mempekerjakan agen pemasaran butik adalah cara yang ideal untuk perhatian yang diperibadikan dan mendapatkan pandangan mendalam mengenai data anda, yang membolehkan anda melayani pelanggan dengan lebih baik.

5. Didik penonton anda.


Salah satu kaedah terbaik untuk meningkatkan laman web perniagaan anda adalah dengan memberi jawapan tepat pada masanya kepada orang lain. Dan saya tidak hanya membincangkan bahan pemasaran anda seperti blog atau halaman penjualan anda.

Mempunyai halaman Soalan Lazim khusus yang memberi orang jawapan yang mereka cari adalah idea yang baik.

Sebagai contoh, WorkSafeBC telah mencipta sumber mendalam yang menyokong pekerja dan majikan yang mempunyai pertanyaan dan kebimbangan mengenai kembali ke tempat kerja berikutan pengasingan diri.

Baca juga: 5 Polisi Insurans Teratas yang Perlu Anda Beli sebelum Memindahkan Perniagaan

Kesimpulan


Ingat, ini bukan hanya untuk kembali ke perniagaan seperti biasa-terutama ketika kita menjelajah restoran, pub, salun dan kedai runcit tempatan. Orang akan prihatin terhadap kesihatan dan keselamatan mereka, dan semakin banyak anda dapat menenangkan mereka, semakin berjaya anda.

Seperti apa pun, perancangan yang tepat ketika kita keluar dari wabak itu sangat penting untuk kejayaan perniagaan anda.

Berkomunikasi dengan kerap dan jujur ​​dengan pelanggan anda, cari cara untuk terus meningkatkan kandungan laman web anda dan pastikan anda menggunakan pemasaran berasaskan empati.

Saya harap anda melaksanakan strategi ini secepat mungkin untuk menempatkan perniagaan anda dengan sebaik mungkin ketika kita keluar dari krisis ini. Ini adalah peluang anda untuk maju sebagai pemilik perniagaan kecil yang berjaya, dan idea peningkatan laman web ini pasti dapat membantu.