Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Baca Artikel Ini Sebelum Memasarkan Dengan Facebook

Situs Bisnis, Anda mungkin pernah mendengar bahawa Facebook adalah tempat yang bagus untuk memasarkan perniagaan dan mengembangkannya. Sekiranya anda tidak tahu apa itu pemasaran Facebook, jangan risau. Bahagian ini penuh dengan maklumat hebat untuk membantu anda memahami cara melancarkan kempen Facebook anda sendiri yang dapat menarik banyak pelanggan baru.

Memasarkan Dengan Facebook

Memasarkan Dengan Facebook

Pertimbangkan bila yang terbaik untuk menghantar di halaman di luar halaman rasmi jenama anda. Anda boleh mendapat banyak perhatian semasa anda menyiarkan di laman Facebook orang lain. Pastikan ia memberi perhatian positif. Kirimkan hanya apabila anda mempunyai maklumat berharga untuk dikongsi. Anda tidak mahu bersalah kerana melakukan spam.

Cuba buat hadiah untuk meningkatkan minat pada halaman Facebook anda. Berikan sesuatu secara percuma kepada sekumpulan pelanggan terpilih yang mendaftar untuk berada di senarai mel anda atau yang "menyukai" halaman Facebook anda. Anda hanya memerlukan sejumlah wang untuk mendapatkan banyak perhatian dan pengikut baru.

Semasa anda memasarkan di Facebook, biasanya anda ingin menjual lebih banyak produk anda sebagai hasil usaha anda. Anda harus menetapkan matlamat bulanan untuk mencapai penjualan. Anda mesti benar-benar mendapat penghasilan dari semua suka Facebook itu atau mereka tidak begitu bermakna. Sekiranya anda tidak melihat jenis perniagaan yang anda mahukan, anda mungkin perlu menyesuaikan strategi anda.

Minta input daripada peminat anda. Mereka akan merasa terhormat kerana anda menganggap mereka cukup mahukan input mereka. Tidak ada yang lebih baik daripada melibatkan peminat anda dalam beberapa keputusan perniagaan anda. Contohnya, jika anda membuat catatan di blog, ketahui jenis siaran yang lebih suka mereka baca.

Apabila anda menggunakan Facebook sebagai alat pemasaran, anda mungkin akan memulai dengan baik. Salah satu cara mudah untuk memulakannya adalah dengan menambahkan pautan Facebook ke laman web anda. 

Ini akan membantu pelanggan dan pengunjung berhubung dengan perniagaan anda dan lebih kurang mengganggu daripada bentuk pemasaran lain. Jauh lebih mudah untuk memberitahu pelanggan anda semasa mereka menggunakan Facebook untuk berhubung dengan menyukai halaman anda.

Pastikan anda benar-benar memahami tujuan halaman Facebook. Jangan buat satu hanya untuk mengatakan bahawa anda memilikinya. Adakah anda membuat halaman anda sebagai cara untuk menarik pelanggan? Atau, adakah anda mahu mereka mengadakan forum untuk menghubungi anda? 

Halaman Facebook dapat membantu anda menjual lebih banyak produk atau mereka dapat membantu anda meningkatkan komunikasi dengan pelanggan anda; ini semua tentang membawa masuk orang baru.

Bahagian terpenting dalam pengeposan di Facebook adalah menjalin hubungan jangka panjang dengan pengguna lain. Hubungan Facebook berkembang dari masa ke masa dan memerlukan pelaburan jangka panjang untuk membangun, dengan cara yang sama hubungan tatap muka dibina. 

Salah satu cara untuk membuat orang berminat dengan apa yang anda tawarkan adalah dengan memberi mereka kandungan yang baik setiap masa. Jangan lupa bahawa pelanggan setia harus diberi tawaran istimewa dan promosi.

Baca juga: 5 Langkah Membangun Talent Management

Baca bahagian ini sebelum memasarkan dengan Facebook dan ini akan memberi anda dan memahami tentang cara menggunakan Facebook untuk memasarkan perniagaan anda. Dapatkan Facebook anda terkini dengan petua yang baru anda baca. Anda akan mendapat perhatian pelanggan dengan cepat jika anda mula menggunakan Facebook secepat mungkin. Mulakan hari ini untuk mendapatkan syarikat anda di luar sana!

Posting Komentar untuk "Baca Artikel Ini Sebelum Memasarkan Dengan Facebook"